V souvislosti se stoupajícími cenami ropy na světových burzách (nyní opět podpořené vyhlášením bezletové zony a útokům na vojenské cílé v Lybii) při pohledu na totemy čerpacích stanic řadě řidičů tuhne úsměv. Zejména majitelům dieslů, nebot na řadě čerpacích stanic už stojí litr nafty více než litr N95 (rozdíl zatím kolem 0,50-0,70 haléřů na litr).
Ovšem ne všem.
Jsou tu majitelé LPG vozů, kteří mají důvod k úsměvu čím dál větší.
A pak je tu ještě jedna skupina. Majitelé vozů FlexFuel. Dříve posmívaní blázni, označovaní ze ekologické šílence a ničitele přírody maj v současné době značný důvod k úsměvu na tváři - zatímco čísla N95(N98) a dieselu na totemech čerpacích stanic nabírají vzestupný trend, E85 stále září stejnou cenovkou.
Uvažujete o novém voze střední či vyšší střední třídy popř. o SUV?
Váháte nad volbou motoru?
Pojdte si se mnou udělat malý test.
Postavme vedle sebe hypotetické zákazníky Fandu Sazínka a Tonu Kukuřičku.
Fanda Sazínek zvolí vůz s motorem 3,0 CRD V6 s průměrnou spotřebou 8 litrů na sto.
Nejlevněší cena dieslu v ČR je nyní 32,50 Kč za litr. Pokud Fanda natankuje i u této nejlevněší firmy, tak 8x32,50 = 260 Kč
Tolik bude stát Fandu 100 KM.
Tona Kukuřička ale na to jde jinak, koupil si benzínový V6 3,6 FlexFuel.
A za Fandových 260 Kč může při ceně 23,90 Kč/litr mít se svým FF spotřebu 10,9 Litru.
A do těch se Tona s moderním V6 bez problémů vejde.
Pokud vezmeme v úvahu, že Fanda se bude bát do svého nového CRD tankovat u nejlevnější pumpy diesel a využije služeb renomovaných čerpacích stanic jako jsou Shell, OMV, Agip, Benzina atd, zaplatí zde za litr nafty cca 33-35 Kč.
Dostáváme se tak k číslu 8x33= 264 resp 8*34=280 Kč na 100 Km.
Za tuto cenu může mít tona se svým FF prům spotřebu dokonce 11-11,7 litru.
Nebýt dosud omezený počet čerpacích stanic na E85, položili bychom otázku, nač si kupovat CRD motor, jenž je daleko dražší na servis a náchylnější na poruchy vzláště při větším nájezdu Km.
Ted slyším hlasy že FF je málo?
Málo?
Chrysler Group LLC nabízí v modelovém roce 2011 motor 3,6 V6 Pentastar, spalující právě E85 ve většině modelů které vyrábí.
Vyjimkou je pouze malý Caliber, Nitro, některé jeepy a vozy zančky RAM.
Nákup amerického vozu tak už nyní (i přes omezenou sít čerpacích stanic nabízejících E85) dostává další velkou výhodu. V neposlední řadě musíme zmínit, že tyto vozy dovezené ze zámoří navíc stojí stejně nebo dokonce i méně, jak evropská konkurence s naftovými motory.
A pokud chcete oficiálního evropského prodejce a servis a záruky, i toje možné.
Pak si ale musíte tyto vozy koupit s jiný logem na grille. I tam bude motor 3,6 V6 Pentastar k mání. Ale to už sem zas tolik nepatří.
Žádné komentáře:
Okomentovat