pondělí 14. února 2011

Rudé Horko od Dodge - edice R/T a Heat

Značka Dodge si pro letošní autosalon v Chicagu připravila speciální verze modelů Journey R/T a Grand Caravan R/T (Road/Track) a Durango Heat.
První dva modely poprvé ve své historii nesou toto označení, které bylo poprvé použito v šedesátých letech, kdy jim byly označovány výkonné verze kupé Charger, Coronet a dalších typů.
V letošním roce nabídne Dodge verze R/T u modelových řad Charger, Challenger, Durango a nově také u Journey a Grand Caravanu. Zatímco první tři modely jsou v tomto provedení poháněny osmiválcem HEMI, tak oběma novým členům rodiny R/T bude pod kapotou pracovat šestiválec Pentastar 3,6 l s výkonem 211 kW (287 k) a točivým momentem 352 Nm, spolupracující s šestistupňovou automatickou převodovkou.


Dodge Journey R/T má navíc nově nastavenou geometrii podvozku a upravené řízení pro zlepšení ovladatelnosti. Standardem je pohon předních kol, ale za příplatek bude k dispozici i pohon všech kol.
Od ostatních verzí se Journey R/T odlišuje díky novým předním nárazníkům, které pocházejí z evropského dvojčete Fiat Freemont. Další úpravy exteriéru představují maska chladiče i kliky dveří v barvě karoserie a 19palcová litá kola.
Interiér s čalouněním černou kůží prošívanou červenou nití je standardně vybaven elektricky stavitelnými předními sedadly, trojzónovou automatickou klimatizací a multimediálním systémem s přehrávačem CD, DVD i MP3.

Dodge Grand Caravan R/T tiskové materiály i sámotný šéf značky Dodge Ralph Gilles označují jako man van, který nabízí podobné jízdní výkony jako sportovně laděný sedan. Od ostatních verzí se liší nově nastaveným podvozkem a vzhledem s upravenými nárazníky, maskou chladiče v barvě karoserie a 17palcovými litými koly.
Interiér Grand Caravenu R/T má sedadla čalouněná černou kůží a prošívaná červenou nití. Součástí standardní výbavy je mimo jiné prémiový audio systém s devíti reproduktory a subwooferem.
Ceník Dodge Grand Caravan R/T startuje na částce 30.595 USD.

A do třetice speciální edice Duranga -
Nové provedení pojmenované Heat má verzi R/T doplňovat a stejně jako ona uspokojit zájemce o sportovnější SUV, kterým ovšem stačí nový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru.
Durango Heat si od verze R/T vypůjčilo její vzhled a stejně jako ona se od ostatních provedení odlišuje jinak tvarovanou spodní částí předního nárazníku, tmavými rámečky hlavních světlometů, maskou chladiče, lemy blatníků, prahy a spodní částí zadního nárazníku v barvě karoserie.
K specifickým prvkům exteriéru nové verze patří i 20palcová litá kola, snížení světlé výšky o 20 mm a dvojice chromovaných koncovek výfukového systému.

Dodge Durango je v současnosti nabízen v celkem pěti stupních výbav, z nichž nejsportovněji laděné provedení nese tradiční označení R/T a je k dispozici pouze s osmiválcem HEMI o objemu 5,7 litru.
Nové provedení pojmenované Heat má verzi R/T doplňovat a stejně jako ona uspokojit zájemce o sportovnější SUV, kterým ovšem stačí nový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru.
Durango Heat si od verze R/T vypůjčilo její vzhled a stejně jako ona se od ostatních provedení odlišuje jinak tvarovanou spodní částí předního nárazníku, tmavými rámečky hlavních světlometů, maskou chladiče, lemy blatníků, prahy a spodní částí zadního nárazníku v barvě karoserie.
K specifickým prvkům exteriéru nové verze patří i 20palcová litá kola, snížení světlé výšky o 20 mm a dvojice chromovaných koncovek výfukového systému.

Standardem provedení Heat je pětimístné provedení interiéru. Výbava obsahuje klimatizaci, satelitní autorádio Sirius s CD i MP3 přehrávačem, vstupem USB a deseti reproduktory.
Vidlicový šestiválce Pentastar o objemu 3,6 litru v tomto modelu disponuje výkonem 216 kW (295 k) při 6350 min-1 a točivým momentem 353 Nm při 4500 min-1. Durango Heat bude nabízeno s pohonem zadních nebo všech kol a v obou případech je vybaveno pětistupňovou automatickou převodovkou.
Dodge Durango Heat má dosahovat maximální rychlosti 209 km/h. Výrobce uvádí, že verze s pohonem zadních kol v městském provozu spotřebuje 14,7 l benzinu na 100 km a v dálničním 10,2 l na 100 km. U provedení s pohonem všech kol je spotřeba paliva ve městě stejná a mimo město je o 0,4 l na 100 km vyšší.



 Zdroj: Auto.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat