středa 20. dubna 2011

2012 Chrysler 300C SRT8 - dravec přichází

Ano, to nač jsem všichni netrpělivě čekali je tu - Chrysler Group LLC na NewYork Autoshow oficiálně představil model 300C ve verzi SRT8.

Tento vůz je výkladní skříní značky Chrysler.Každý kdo si pamatuje první generaci ví, jak famozní stroj to byl, ale zapomeňte na první generaci.
Nový SRT8 je ve všech směrech lepší.




Nový motor
2012 SRT8 pohání nový motor - legendární Hemi avšek o objemu 392 kubických palců, chcete-li 6,4 L. Ten je naladěn na výkon 472 HP - ještě nikdy neměl sedan značky Chrysler takový výkon!
Točivý moment dosahuje ohromujících 630 Nm.
Zrychlení z 0-96 Km/h zvládne esertéčko za 4 s a čtvrtmíli zvládne za méně jak 12 s. Ohromující hodnoty že. navíc motor je vybaven technologií Fuel Saver, kdy dochází k vypnutí 4 válců, pokud není třeba plný výkon vozu. Tím dochází k výraznému snížení spotřeby (spolu s  aktivním výfukovým systémem až o 25% proti předchozímu modelu SRT8 6,1 HEMI).
Samozřejmostí je duální výfukový systém s chromovými koncovkami.

Sportovní každým coulem
SRT8 má standardně 4pístkové brzdy Brembo s třmeny lakovanými ve stříbrné barvě a s kotouči o průměru 360 mm vpředu a 350 mm vzadu, které tento sedan zastaví z 96 km/h na méně než 36,5 metrech.
Novinkou je systém ADS - tedy Adaptive Damping Suspension, který umožňuje zvolit si bud nastavení Auto nebo Sport. Auto je vhodné pro běžnou, každodenní jízdu a Sport pokud si chcete užít opravdu vzrušující sportovní zážitky.
Sportovně je laděn i celý podvozek, systémy ABS či ESP. 
Novinkou je řazení pádly pod volantem. Naopak tlačítko startování motoru jste mohli nalézt už u první generace.

Vůz je obut do 20" kol .


Bezpečnost
SRT8 je vybaven moderními bezpečnostními systémy - adaptivní tempomat ACC, Blind-spot monitoring (BSM) - tedy detekce mrtvého úhlu, Forward collision warning (FCW); Rear cross path detection (RCP),parkovací systém vpředu i vzadu vč. parkovací kamery, boční blinkry v zrcátkách, LED zadní mlhovky,  ESC, ready aler breaking a rain brake support.
Samozřejmostí jsou čelní a boční airbagy, kolenní airbagy, bi-xenony + LED denní svícení, zadní světla s LED techologií a přední mlhovky.


Multimediální výbava
Základem je multimediální centrum 8,4" dotykovou obrzovkou - ten stejně jako palubní počítač EVIC umí zobrzovat zajímavé údaje o voze (jako jsou momentální výkon, točivý moment atd.)
Součástí systému je navigace Garmin, hlasové ovládání UConnect, ovládání na volantu, USB vstup, bluetooth atd.
Vše doplnuje audiosystém fa Harman Kardon o výkonu 900W který má 19 reproduktorů a zesilovač!! Barevný displej palubní počítače EVIC ukazuje nejen parametry jako spotřebu, dojezd na nádrž, ujetou vzádlenost, digitální kompas ale i  navigační pokyny a údaje k multimediálnímu systému jako je naladěná rozhlasová stanice a navíc performance pdaje jako je přetížení G, zrychlení z 0-60 mil, zrychlení na čtvrt míle, brzdná dráha atd.
Podsvícení přístrojů je modré. Vůz má navíc ambientní osvětlení interiéru, podsvícení klik dveří, držáků nápojů a dveří.

Luxusní výbava
el. ovládaná všechna okna, el. ovl. zrcátka s vyhříváním, vyhřívané přední i zadní sklo, vyhřívané sedačky a volant, přední sedačky navíc ventilované s logem SRT8 na opěrkách a středu opěradla. Sedačky jsou navíc z prémiové černé kůže nappa (bude i varianta s červenou). Interiér obsahuje prvky z karbonu, ostatní materiály jsou z měkčených plastů a dalších kvalitních materiálů.
Držáky nápojů vám navíc váš oblíbený nápoj umí vychladit nebo i ohřát. O příjemnou atmosféru se navíc stará duální automatická klimatizace.


Exteriér
Od sériové 300C se esertéčko liší na první pohled 20" koly, černou maskou chladiče, jiným přední a zadním nárazníkem a zadním spojlerem. Samozřejmostí je pak štítek s nápisem SRT8.


 Prodej v USA začne v posledním čtvrtletí letošního roku.

2 komentáře: