pátek 22. dubna 2011

2012 Jeep GrandCherokee SRT8 - král všech Jeepů

Poslední verzí, s níž přichází model GrandCherokee se stává nové SRT8, jehož premiéra se odehrála na Newyorské Autoshow.
Stejně jako u 300C SRT8, Chargeru SRT8 a Challengeru SRT8 je srdcem i zde vidlicový osmiválec HEMI, který z objemu 6,4 litru nabídne maximální výkon 347 kW (472 k) a točivý moment 630 Nm, z nějž bude 90 % k dispozici od 2800 do 6000 min-1. Ve srovnání s předchozí generací SRT8 s motorem 6,1 V8 HEMI má novinka o 34 kW (46 k) vyšší výkon a o 61 Nm vyšší točivý moment.
S motorem standardně spolupracuje pětistupňová automatická převodovka s možností volby rychlostí pádly pod volantem a pohon všech čtyř kol Quadra-Trac, který dokáže v případě potřeby přenést až 100 % točivého momentu na jedno ze zadních kol. Díky systému Selec-Track (ovlivňuje mimo jiné činnost elektronické verze systému jízdní stability a funkci adaptivních tlumičů a interaktivně spolupracuje s různými systémy jako jsou kontrola stability, strategie řazení převodovky, adaptivní tlumiče, točivý moment atd. ) a řidič může manuálně vybrat z 5ti druhů dynamckých modů nastavení: Auto, Sport, Towing, Track (extra firm), a Snow.
20ti palcovmi koly s run-flat pneumatikami Pirelli PZero o rozměru 295/45 ZR20 má velké SUV zvládnout příčné zrychlení 0,9 g.


Brzdový systém značky Brembo je vybaven kotouči o průměru 380 mm vpředu, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny, zatímco vzadu jsou kotouče o průměru 350 mm a třmeny se čtyřmi pístky. Brzdná dráha z rychlostí 96,5 km/h je pouhých 35,35 metru.
Jeep Grand Cherokee SRT8 má maximální rychlost elektronicky omezenu na 250 km/h a akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne za 4,8 s. Zrychlení z 0 na 160 km/h a následné zpomalení a zastavení trvá okolo 16 s a sprint na čtvrt míle zabere 13,5 s. V případě spotřeby paliva tiskové materiály uvádí, že i přes vyšší objem a výkon motoru je u nového SRT8 díky přepracovanému systému deaktivace poloviny válců (Fuel Server Technology) o 13 % nižší než u předchůdce. Dojezd na jednu nádrž paliva se má pohybovat okolo 724 km.
Od svých méně výkonných sourozenců se novinka odlišuje vedle techniky a výkonů i upraveným designem exteriéru. Světlá výška je o 25,4 mm nižší. Nejviditelnější změnou je zcela nový přední nárazník s denními světly z LED. Další úpravy představují širší lemy blatníků v barvě karoserie, nástavce prahů, spoiler nad zadním oknem a difuzor pod zadním nárazníkem s novým koncovkami duálního výfuku(4 palcové), chromovaný lem vrchní hrany zadního nárazníku, LED zadní světla

V interiéru patří k hlavním novinkám SRT8 tříramenný sportovní volant s vyhříváním, hliníkové pedály, obložení části palubní desky a výplní dveří z uhlíkových vláken a sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa.Vše doplnuje na přání dodávaný audiosystém se zesilovačem 825-wattů, 19-ti repro  premium SRT performance audio surround-sound system od fa  Harman Kardon®navíc s 10-ti palcovým subwooferem pro špičkovou kvalitu zvuku.

Zákazníci všech SRT modelů v USA navíc obdrzí poukaz na jednodenní kurz, který bude v Richard Petty Racing School jako součást SRT Track Experience,vedoucí k zdokonalení řidičského umění na dráze na na silnici a poznání schopností SRT.

Prodej se má na severoamerickém trhu rozběhnout koncem letošního léta. 

Zdroj: v článku použito dílčí info z auto.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat