Pohledem na stávající nabídku resp. na v současnosti vyráběné modely snadno zjistíme, že nastává konce 4 stupnových převodovek - U zančky Chrysler je jím vybavena pouze model 200 a to v základní verzi, u Dodge pak základní verze modelů Avenger, Nitro a Journey.
U Jeepu pak u modelu Liberty.
U značky RAM pak základní modely těchto pikapů
Je tedy otázkou, zda se nadále vyplatí držet ve výrobě 4stupnové převodovky pro 6 modelů resp. pro jejich základní verze.
Všude jinde jsou již použity CVT převodovky, 5ti stupnové W5A580 a 6tistupnové automaty + nově i 8stupnové automaty ZF pro 300S/Charger V6.
V roce 2013 by měly 8stupnové automaty nahradit prakticky všude 5tistupnové skříně původem od Mercedesu.
V roce 2014 by měly 6ti stupnové automaty nahradit u FWD vozidel nové 9ti stupnové automaty rovněž v licenci fa ZF.
Co nahradí CVT, popř. zda budou zrušený bez náhrady není jasné, osud dvojspojkových převodovek od Getragu (použité pro exportní modely Journey, Sebring) je zdá se rozhodnutím Fiatu zpečetěn, zda Fiat dodá nějaké vlastní dvojspojky není známo.
Další velký otazník stojí nad motory 3,7 V6 a 4,0 V6, které jsou ještě starou konstrukcí motorů a tudíž nepatří do rodiny Pentastar.
Aktuálně je využívá pouze Jeep Liberty, pickupy RAM a Dodge Nitro (motor 4,0 V6 pouze Nitro).
Vyrábět tyto dva motory pouze pro 3 modely - rovněž není příliš ekonomické.
Náš odhad je, že Dodge Nitro bude v roce 2012 zrušeno bez náhrady, zatímco Jeep Liberty přijde o rok později v nové generaci s motorem V6 Pentastar. Tím tedy skončí i kapitola starých motorů V6.U modelu RAM bylo potvrzeno, že příští rok přijde nová generace jako model 2013 už s motorem Pentastar.
Takže zřejmě nejpozději koncemroku 2012 nastane konec výroby starých motorů V6.
Tímto se dostáváme vlastně k modelů které příští rok skončí - zatímco letos skončili nebo skončí RAM (Dodge) Dakota a Dodge Caliber, příští rok zřejmě skončí Dodge Nitro.
Naopak objevit by se měl nový Viper jako model 2013, nový malý Dodge na platformě Fiatu (pracovně mu říkáme Hornet) a podbný model i u Chrysleru.
Možný je i příchod 2 dodávek Fiat pod značkou RAM, ale zatím není přesné jasné, jaké modely to budou.
Jistý tak fakt, že nové motory nabídnou u všech modelů větší výkon, nižší spotřebu paliva, splní všechny požadované emisní normy a nabídnou i menší hluk.
Spotřebu paliva příznivě ovlivní i modernější převodovky. A nové modely vhodně zaplní díry ve výrobním programu popř. nahradí už méně úspěšné vozy, které jsou na konci svého produkčního období.
V blíže nespecifikované době bychom se měli dočkat i další varianty motor V6 Pentastar, zřejmě půjde o motor s nižším objemem válců (3,3), motory by měly dostat i přímý vstřik benzínu.
Malé modely využijí stávající 4válce GEMA (ovšem projdou modernizací) + motor 1,4 Turbo od Fiatu.
U některých modelů budou příští rok přepracovány interiéry a další dílčí vylepšení tak, aby mohly úspěšně čelit konkurenci.
Více novinek pak přinese rok 2013 a 2014.
Žádné komentáře:
Okomentovat