Pro nadcházející autosalon v Detroitu je připravena speciální edice s názvem Charger Redline.
Pod tímto označením se ukrývají tři stupně úprav exteriéru, interiéru a techniky:
Základem je Charger v provedení R/T s vidlicovým osmiválcem HEMI o objemu 5,7 litru s výkonem 276 kW (375 k). V případě prvního stupně se jedná především o kosmetické úpravy, které jsou inspirovány vzhledem Chargeru R/T modelového roku 1970.
provedení Stage I se tak pyšní karbonovým difuzorem pod předním nárazníkem a ze stejného materiálu jsou i kapsy na dveřích s označením R/T a třídílný spoiler na zádi. K úpravám exteriéru patří i černá mřížka masky chladiče, matně černým vinylem potažená střecha (populární nejen na přelomu šedesátých a sedmdesátých let) a 20palcová kola Mopar Black Envy. Exkluzivitu interiéru mají zvyšovat hliníkové rámečky přístrojů a řadicí páky spolu s kryty pedálů z nerezové oceli.
Stage II přináší prvky, které mají přispět k vylepšení zvukového projevu a jízdních vlastností. Osmiválec HEMI je vybaven novým sportovním výfukovým systémem. Ten se podílí na mírném zvýšení výkonu a zajišťuje podle slov výrobce hrozivý chraplavý zvuk. Na vylepšení jízdních vlastností se podílí rozpěra mezi předními tlumiči, která zvyšuje tuhost přídě. Poslední součástí Stage II jsou sportovní brzdové destičky.
Stage III udělá radost všem milovníkům velkých amerických osmiválců, protože pod kapotu Chargeru Redline míří 426 HEMI V8. Tento celohliníkový motor je zhruba o 45 kg lehčí než srovnatelná litinová pohonná jednotka a s objemem 6,9 litru je o 0,5 litru větší než osmiválec současného verze SRT8.
Osmiválec 426 HEMI V8 se kromě hliníkového bloku a hlav válců ze stejného materiálů může pochlubit i kovanou klikovou hřídelí.
Budoucí majitelé Chargeru Redline se sice mohou těšit na výkon 440 k (598 k), ale zároveň musí počítat se skutečností, že Mopar zdůrazňuje, že tento motor je určen pro závodní využití.
Žádné komentáře:
Okomentovat