úterý 7. září 2010

Nové modely 2011 - Jeep Grand Cherokee a Dodge Durango

Jedinými dodud oficiálně představenými modely pro rok 2011 (resp. modelového roku 2011) je dvojice Jeep GrandCherokee a Dodge Durango.Ty sdílí shodnou podozkovou platformu s Mercedesem ML a oba se budou vyrábět v modernizované továrně Jefferson North Assembly.
Oba budou pohánět rovněž stejné pohonné jednotky - nové DOHC V6 Pentastar o objemu 3,6 litru (dual VVT) a o výkonu 290 Hp nebo klasický V8 HEMI o objemu 5,7 litru (OHV,VVT) a výkonu 360 HP.
Převodovka bude stejná jako u předchozí generace, teda samočinná W5A580 pocházející od Mercedesu.
Tu doplní vlastní modernizovaná převodovka 545RFE (pro verze HEMI).
Návrh interiéru má na svědomí stejné designérské studio jako v případě modelů Ram a Jeepu Grand Cherokee. Nové Durango má své posádce nabídnout na dotek měkké a luxusně působící materiály. Ve všech třech řadách sedadel mají mít cestující dostatek prostoru a interiér podle tiskových materiálů nabízí 22 různých konfigurací sedadel a řadu úložných prostorů. 
Součástí standardní bezpečnostní výbavy Duranga jsou vedle čelních a bočních airbagů i hlavové airbagy pro všechny tři řady sedadel, stejně jako aktivní opěrky hlavy, předpínače bezpečnostních pásů vpředu a ESC.
Nabídka příplatkové výbavy obsahuje mimo jiné adaptivní tempomat, který zpomalí vůz, je-li jiný nebezpečně blízko, pokud je vzdálenost ještě menší, nastupuje FCW (Forward Collision Warning). Detektor mrtvého úhlu poskytuje informace o ostatních automobilech, které řidič za sebou právě nevidí.

U Jeepu GrandCherokee, který už je v prodeji (Durango přijde do prodeje v listopadu) může zákazník volit ze 3 tradičních stunpů výbav:
Laredo - systémem 4x4 Quadra-Trac I, dále nabízí bezklíčkový vstup a startování, kontrolu stability ESC, asistent při rozjezdech do kopce, elektroniku pro jízdu s přívěsem, šestici airbagů, všestranně nastavitelná přední sedadla s aktivními opěrkami, mlhovky, kožený volant s ovládáním audia, satelitní rádio Sirius a sedmnáctipalcová kola.

Limited - pohon všech kol Quadra-Trac II a elektroniku Selec-Terrain, kožená sedadla s vyhříváním a pamětí, bi-xenonové výbojky v předních světlometech, panoramatickou střechu CommandView, parkovací kameru a senzory, lepší audio, automatickou klimatizaci, stěrače s dešťovým senzorem, osmnáctipalcová kola a navigaci Garmin.

Overland - přidává kromě Quadra-Drive II vzduchové odpružení Quadra-Lift, interiér s dřevěnými doplňky, přední odvětrávaná sedadla čalouněná kůží Nappa,vyhřívaný volant, elektromotorky ovládají například výškové nastavení volantu s pamětí i víko zavazadlového prostoru. Samozřejmostí je adaptivní tempomat, bezpečnost hlídá také detektor tzv. mrtvého úhlu. Overland jezdí na dvacetipalcových kolech.

 V USA půjdou oba modely koupit bud jako základní verzi s poháněnou jendou nápravou nebo pak klasickou 4kolku. Pro Export se zejména u Jeepu počítá pouze s verzemi 4x4.
Co se týče systémů pohonu 4x4 u jeepu:
Základní verze QT I dělí točivý moment v pevném poměru 1:1 na nápravy, vyspělejší nabízí variabilní rozdělení podle provozních podmínek a navíc nový elektronický systém Selec-Terrain s pěti programy podle druhu terénu. Lze je volit otočným ovladačem na středové konzole podobně jako u Range Roveru, jednotlivé režimy jsou označeny Sport, Snow, Auto (matic), Sand-Mud (písek-bláto) a Rock (kamení); hned vedle jsou tlačítka terénní redukce, bezpečné jízdy ze svahu Hill-Descent Control a nastavitelné světlé výšky alternativního pneumatického odpružení Quadra-Lift.

Žádné komentáře:

Okomentovat