středa 29. září 2010

Diesly pro EU - sbohem VW

Motory VW 2,0 CRD v dosud prodávaných vozech Jeep (Patriot a dříve Compass); Dodge (Caliber a Journey) nahradí na EU trzích motory Mercedes 2,2 CRD, dříve používané v chrysleru PT Cruiser a od letoška i v Dodge Caliberu.
2,2 CRD nabídne výkon 163 HP a točivý moment 320 Nm. Jedná se o DOHC motor se 4 ventilovou technikou a rozvod řetězem. Vstřikovací systém common-rail pracuje pod tlakem 2000 barů, poskytuje celkem pět vstřiků během jednoho spalovacího cyklu. Turbodmychadlo má proměnlivě nastavitelné lopatky, hluk proudícího vzduchu tlumí rezonátor. Eliminaci nežádoucích vibrací má na starosti dvojice vyvažovacích hřídelů.

Motor plní emisní normu Euro 5. Průměrná spotřeba tohoto motru je 6,6 litru na 100 Km.

Druhým motorem je též starý dobrý známý - 2,8 CRD.
Jedná se rovněž o motor DOHC s 4 ventilovou technikou, rozvod je řemenem. Piezoelektrické vstřikovače pracují pod tlakem 1800 barů. Turbodmychadlo je vybaveno proměnnou geometrií lopatek, výfukové plyny recirkulují. Jejich teplotu hlídá senzor, stejně jako oleje. Plastové sací potrubí snižuje hmotnost, filtr pevných částic eliminuje saze.
2,8 CRD nabídne výkon 200 HP a točivý moment u manuální převodovky 410 Nn a autotmatů bude vyšší.

Jeep Wrangler Unlimited navíc přichází se systémem Stop/Start - bude dispozici k verzím s přímo řazenou skříní. Funguje klasickým způsobem, tedy pokud řidič zařadí neutrál a uvolní pedál spojky, motor se vypne. Když znovu spojku sešlápne, agregát se uvede opět do chodu. Funkci můžete vypnout tlačítkem na palubní desce, o tom, zda je aktivní, informuje ukazatel pod rychloměrem na přepracovaném přístrojovém panelu. Součástí systému je také posílený startér a alternátor. Cílem instalace bylo snížení spotřeby paliva, ta dle automobilky klesla o 13 %.
 Motor 2,8 CRD plní rovněž emisní normu Euro 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat