čtvrtek 5. dubna 2012

2013 RAM 1500 - oficiální představení

Pikapy RAM 1500 v modelovém roce 2013 přináší řadu změn. Na první pohled zaujme nový grille, ale nejvýraznější změny nalezneme pod kapotou. Zastaralý motor 3,7 V6 byl nahrazen současným Pentastarem 3,6 V6 o výkonu 305 HP (stejný výkon jako v kupé Challenger).

Ve verzích s motorem 3,6 V6 a 5,7 V8 HEMI (395 HP) se navíc objeví i nová 8mi stupnová převodovka ZF - pod názvem TorqueFlite8 - evokující název starých 3stupnových automatů od Chryslera, díky která klesne spotřeba o 20% (v porovnání s pětistupnovou). Ovládaní převodovky bude otočným kolečkem - hmm skoro jako v Jaguaru :o)

Další úpravy se budou týkat podvozku, snížení hluku a zlepšení aerodynamiky - jako vůbec první pickup na světě navíc dostane masku chladiče s pohyblivými lamelami, které mohou v zájmu zlepšení aerodynamiky uzavřít přístup vzduchu do motorového prostoru;  na přání bude montován i systém START and STOP (V6), který ušetří další palivo, podvozek dostane na přání vzduchové odpružení -  z Jeepu Grand Cherokee. Pět režimů se světlou výškou v rozmezí 10 cm bude možné ovládat na palubní desce nebo dálkovým ovladačem na klíči. Další z modifikací pro nový model je přechod na elektrický posilovač řízení.

Modernizovaný Ram 1500 je navíc výrazně odlehčen. Použití vysokopevnostní oceli na výrobu žebřinového rámu ubralo 13 kg, hliníková kapota motoru je o 12 kg lehčí. Podlaha nákladového prostoru je odlehčena o 3 kg a nový přední nárazník váží o 2 kg méně. Se vzduchovým podvozkem navíc přichází odlehčená hliníková ramena přední nápravy.


Pickupy dostaly nový 8,4" dotykový displej pro navigaci a ovládání rádia, 7" TFT displej mezi přistroji pro ovládání funkcí palubního počítače atd. + novou generaci systému UConnect a úpravy se dotkly i klimatizace a topení atd. Bezklíčový vstup a startování tlačítkem budou na přání, stejně jako deštový senzor a SmartBeam přední světla. Ty mají nově intergrovány i LED pro denní svícení.

Pickupy RAM tak dělají další krok ke snižování nákladů na provoz zejména úsporou pohonných hmot.

Žádné komentáře:

Okomentovat