Chrysler Group konečně po dlouhém napínání široké veřejnosti představil včera na New York Autoshow podobu Viperu nové generace.
Vlajková lod divize SRT se bude vyrábět (alespon zpočátku) ve dvou verzích - základní spíše puristický Viper a lépe vybavená verze GTS.
Desing - moderní s důrazem na tradici
Jeden pohled na nový Viper je Vám jasné, o jaký vůz se jedná. Dlouhá kapota, kabina posunutá vzad, mohutná maska chladiče, střecha s dvěma vybouleními i koncovky výfuku před zadními koly zůstaly zachovány.
Jsou tu ale změny.
Hlavní světlomety jsou bi-xenonové, nechybí ani diodová světla pro denní svícení. Diody tvoří také koncové světlomety, v každém z nich je užito 50 diod.
Díky svým tvarům má být vůz stabilní i ve vysokých rychlostech. Koeficient aerodynamického odporu je 0,364.
Nové je i logo, autoři zobrazenému hadovi přezdívají Stryker. Toto jméno vybrali už v roce 2010 samotní majitelé Viperů na jejich setkání v Salt Like City.
Karoserie má vyšší torzní tuhost než dosud, zároveň je ale vůz oproti předchůdci o 45 kilogramů lehčí. Redukci váhy pomohlo široké použití moderních materiálů - například karbonová kapota či hliníková střecha a dveřní panely. Díky příplatkovému paketu SRT Track bude možné srazit hmotnost ještě o něco níže. O vyšší tuhost se postarala například hliníková podpěra ve tvaru X umístěná pod kapotou auta.
Motor - modernizace legendy
Motor disponující stejným počtem válců a objemem jako u předchozí generace - tedy 8,4 V10 dokonale klame, protože oproti původní verzi je zde mnoho nového. Co každého zaujme na první pohled je vyšší výkon - o 40 HP (celkem 640 HP) a vyšší točivý moment - 813 NM.
Motor byl zásadně vylepšen, oproti předchozí verzi je zde vysokoprůtokové sací potrubí, vyrobené z kompozitů, vysokopevnostní kované písty, sodíkem plněné výfukové ventily - výfukové ventily k ochraně proti výbuchu palivové směsi ve válcích, které spolu s lepším chlazení motoru, umožňují více agresivní časování zapalování pro více točivého momentu a výkonu., upravené katalyzátory snižující zpětný tlako 20% a hliníkový setrvačník. Oproti předchozí jednotce je ta nová lehčí o 11 kg. Rozvod je nadále tradiční OHV; motor však disponuje proměnným časováním ventilů VVT pro lepší výkon a nižší spotřebu paliva.
Nové sací potrubí bylo laděno pomocí fludiní dynamiky (CFD), vysoce výkonné počítačové simulace, které se používá od Formule 1 po zitšení chodu jaderných ponorek. Nové kované písty jsou nejen lehčí, ale silnější a odolnější, aby zajistily přesné píst / válec tolerance a konzistentní ultra-výkon na silnici i na dráze.
Čtyřpístkové brzdové třmeny Brembo a děrované kotouče o průměru 355 mm a šířce 32 mm na všech čtyřech kolech se pak postarají o zkrocení této mohutné síly.
Poprvé bude Viper vybaven elektronickou kontrolou stabilizace či kontrolou trakce, chybět nebude ani launch kontrol pro co nejrychlejší akceleraci. Díky těmto prvkům by už mělo být řízení Viperu méně záludnější zejména pro méně zkušené řidiče.
Interiér a entertaiment
Zcela zásadní změnou prošel interiér.
Lidé z oddělení SRT upozorňují především na kvalitnější materiály.Ve srovnání s předchozími generacemi je to obrovský skok kupředu, což je patrné z dostupných fotografií a videí.
Sedadla s pláštěm ze skelných vláken a kevlaru dodala firma Sabelt. Sedačky byly navrženy tak, aby řidiče i spolujezdce udržely i v prudkých zatáčkách. Posádka sedí o 20 mm blíže k vozovce, sedadla lze zvednout o 40 mm, jejich podélný posun byl prodloužen o 90 mm.
Poprvé ve Viperu najdete i sedmipalcovou barevnou obrazovku používající analogový otáčkoměr. Řidič má možnost nastavit, jaké informace zde budou zobrazovány.
Uprostřed centrální konzole pod dvěma kulatými výdechy klimatizace je umístěna (takové naprostá novinka) 8,4palcová dotyková barevná obrazovka. Dotyková tlačítka v dolní části displeje usnadňují uživatelům přístup k ovládání rádia, klimatizace nebo navigace a k dalším vybraným nastavením.
GTS - zmije pro náročné
Luxusnější verze Viper GTS má nalákat zákazníky, kteří by dosud o tomto voze ani neuvažovali. Hlavním lákadlem GTS je bohatší výbava, automobil má také mít lepší jízdní vlastnosti.
Uvnitř se objevují elektricky ovládaná kožená sedadla Sabelt, která jsou spolu s polstrováním části dveří a nití na palubní desce vyvedena v barvě karoserie.
V nabídce pro Viper GTS bude hudební systém Harman Kardon s 18 reproduktory, zahrnujícími čtyři subwoofery za sedadly.
Vyšší verze bude mít také jiná kola, a to šestipaprskové ráfky Venom z kovaného hliníku. V rámci příplatkového paketu SRT Track budou dodávány ultralehká kola v černém, nebo matně černém provedení.
Viper GTS dále disponuje adaptivními tlumiči Bilstein DampTronic Select s nastavením pro běžné silnice i závodní okruhy.
Významnou odlišností jsou také pneumatiky. Zatímco běžný Viper obouvá gumy Pirelli P Zero, Viper GTS používá měkčí obutí Pirelli P Zero Corsa, díky nimž se mají zlepšit jízdní vlastnosti auta.
Drážkované dvoudílné brzdové kotouče pak v případě Viperu GTS budou pocházet od firmy StopTech.
Výroba bude probíhat ručně v Detroitské továrně Conner Avenue, která byla zcela zmodernizována a kde už je vše připraveno k zahájení sériové výroby.
Prodej by měl v USA začít letos na podzim coby model 2013.
Žádné komentáře:
Okomentovat