úterý 24. dubna 2012

Změny pro léto - konec 3,7 V6 + nový Pentastar 3,2

V měsíci srpnu by měl sjet z linky poslední motor 3,7, který nahradí 3,6 V6 Pentastar. Ve stejném období ale pro rok 2013 je naplánováno ukončení produkce motoru 4,7 V8, nebot motor 5,7 V8 má lepší výkonové parametry, ovšem díky MDS prakticky stejnou spotřebu. Je však možné že ukončení výroby motoru 4,7 V8 přijde i dříve.

Naopak Chrysler už pilně testuje a vyrábí ověřovací sérii motoru 3,2 V6. Ten patří do rodiny Pentastar a bude vybaven systémem START/STOP. Na motoru je navíc oproti současnému 3,6 V6 několik dílčích změn které mají výrazně přispět k nižší spotřebě.

Pro rok 2014 jsou plánovány turbo verze, jak základní turbo, tak i biturbo. Obě varianty mají mít objem 3,0 litru. Základní verze má mít výkon 370 HP a twin turbo 420 HP. S vývojem má pomoci Maserati/Ferrari, přičemž Maserati má být i odběratelem těchto motorů.

Plány na verzi 3,3 V6 byly zřejmě definitivně zrušeny, nebot spotřeba by byla téměř shodná se současným 3,6 V6. Stejně tak se odkládá zavedení použití přímého vstřiku na období 2014-2016.

Žádné komentáře:

Okomentovat